تحلیل بورس ایرانبازار سهامبورس ایرانبيمه و صندوق بازنشستگي به جز تامين اجتماعي

تحلیل تکنیکال پارسیان

(شرکت بیمه پارسیان)

تحلیل تکنیکال پارسیان

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت بیمه پارسیان
نماد پارسیان
سال تاسیس فرورودین 1382
سال عرضه اولیه آبان 1389
موضوع فعالیت بیمه و صندوق ازنشستگی بجز تامین اجتماعی
منابع درآمدی درآمد از عقد بیمه نامه جدید
تاثیر دلار افزایش نرخ دلار بصورت غیر مستقیم منجر به رشد درآمد های غیرعملیاتی شرکت میشود
سهامداران عمده ش گروه مالی پارسیان 20% / ش س تدبیر 17% / ش صبا تامین پارسیان 17% / ش مدیریت س کوثر بهمن 11% ش س پارسیان 10%

نماد پارسیان (شرکت بیمه پارسیان)

در تاریخ 9 فروردین ماه سال 1382 با سرمایه 16 میلیارد تومان در اداره ثبت شرکت های استان تهران به ثبت رسید و درتاریخ 28 اردیبهشت ماه سال 1382 مجوز فعالیت بیمه ای خود را در تمام رشته های بیمه ای از بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران دریافت نمود و فعالیت خود را بعنوان یک شرکت بیمه خصوصی با صدور نخستین بیمه نامه در 28 اردیبهشت ماه سا 1382 آغاز نمود.

تاریخچه شرکت

شرکت یاری رسان پارسیان در تاریخ 09/04/1384 به صورت سهامی خاص تاسیس شده و در اداره ثبت شرکتها در شهر تهران به ثبت رسیده است.

موضوع فعالیت شرکت

موضوع فعالیت این شرکت شامل مدیریت خدمات درمانی طرفهای قرارداد، انجام امور بازرگانی، سرمایه گذاری و خرید سهام سایر شرکتها و موسسات عمومی، تعاوی یا خصوصی است و همچنین بازدید اولیه و کارشناسی خسارت اموال و اتومبیل از جمله فعالیت های این شرکت محسوب می شود. اما به طور کلی فعالیت اصلی این شرکت مدیریت خدمات درمانی طرف های قرارداد است.

نکات مهم مربوط به شرکت

بیمه پارسیان در حال حاضر یکی از بزرگ ترین شرکت هایی است که در زمینه ارائه خدمات درمانی به طرف های قرارداد خود فعالیت می کند و به همین دلیل در صنعت بیمه کشور بسیار حائز اهمیت است.

عوامل موثر بردرآمد شرکت پارسیان

حق بیمه های دریافتی توسط این صنعت منبع اصلی برای سرمایه گذاری و ایجاد درآمد محسوب میشود، تنها با سرمایه گذاری مبالغ حاصل از عملیات بیمه گری می تواند سود موثری ایجاد نمایدبیشترین درآمدشرکت به افراد حقیقی است و تورم و افزایش قیمت ها منجر به کاهش توان پرداخت حق بیمه میگردد.

فعالیت شرکت پارسیان

  • انجام عملیات بیمه ای در انواع رشته ها
  • قبول و واگذاری بیمه های اتکائی در داخل و خارج از کشور
  • سرمایه گذاری از محل سرمایه ، ذخایر و اندوخته ها
  • هر نوع عملیات شامل تاسیس شرکتهای فرعی، خرید و تملک سهام شرکتهای دیگر با حق فروش و انتقال آنها

عوامل موثر برهزینه های پارسیان

هزینه‌های پرسنلی، اجرایی و اداری شرکت، آگهی‌ها و تبلیغات، پاداش هیئت مدیره، اجاره دفاتر، استهلاک اثاثیه، هزینه‌های حسابرسی وعواملی همچون حق بیمة دریافتی، ترکیب سبد بیمه‌ای، میزان خسارت پرداختی وامور مربوط به سرمایه‌گذاری‌ها مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در شرکت‌های بیمه‌ای هستند.

اثر نرخ ارز بر پارسیان

مسائل ارزی از سه جنبه بر صنعت بیمه اثرگذار بوده که شامل درآمد، هزینه و مسائل اتکایی است. به نحوی که به خاطر افزایش نرخ ارز که نیاز به منابع ارزی را افزایش داده و از سوی دیگر سرمایه کارخانه هارا به لحاظ ارزشی بالا برده است باید حق بیمه نیز افزایش یابد و این موضوع روی درآمد شرکت های بیمه و بزرگشدن کیک بیمه ای در اقتصاد کشور اثرگذار خواهد بود. صنعت بیمه نه توان بیمه کردن نوسانات نرخ ارز را دارد و نه در دنیا این موضوع خیلی مرسوم است. به این معنیکه ۹۵ درصد کشورها ریسک های سیستماتیک را بیمه نمی کنند.

چرا که نمی توان ریسکی را بیمه کرد که بخش عمده ای از کشور از آن اثر می پذیرد. اکنون پیش بینی اقتصاد ایران با مشکلات بسیاری مواجه است و بنابراین تغییرات نرخ ارز نیز اثرات مثبت و یا منفیبر روی آن به جای می گذارد.

سایر عوامل سود و زیان موثر بر پارسیان

  • ریسک کاهش نرخ سود بانکی
  • ریسک عملیاتی
  • ریسک بیمه‌گری
  • ریسک بازار
  • ریسک اعتبار

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال نماد کوثر

آپارات ما : Atran Trade

YouTube : Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا